Elias and The Wizzkids: "Ni får ta oss på allvar..."







"...för jag brukar skämta bort saker". Jättebra kväll, grymt bra spelning. Delvis har det givetvis med lokalen i sig att göra, närvaron är total. Jag föredrar alltid spelningar på små scener där bandet verkligen har kontakt med publiken, och det lyckades de med ikväll: både Högkvarteret och Elias and The Wizzkids. För att vara en gratiskväll så tycker jag att de gav väldigt mycket, även om de inte spelade så många låtar. Men, tillräckligt många för att man ska bli sugen på nästa skiva. Förra föll jag för direkt, pladask, kärlek vid första skivsnurret. Nej, nedladdningen, om jag ska vara ärlig. Men, den har i vilket fall spelats flitigt och jag blir alltid lika glad när jag hör den. Falunbandet är här för att stanna och jag håller koll på Spotify och nästa skivsläpp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0