Äntligen fredag

Jag har bokat in helgen! Skrivit in, tagit bort, flyttat, suddat, men nu ska schemat vara fullständigt. Inte så att jag har mycket att göra, det är snarare vänner som är fullbokade och kan ses bara på bestämda tider. Fine by me.

Ikväll blir det indisk afton hos mig. En vän kommer över på middag och det ska bjudas på indisk veggryta med ris och raita. Chai-te och kokostoppar till efterrätt. Om grytan blir lyckad kommer receptet att finnas här under morgondagen.

Imorgon ska jag besöka GunGalleri och se Asako Narahashi utställninga "Half awake and half asleep in the water". Det är ju sista dagen imorgon så jag måste ju dit.




Sedan ska jag styra kosan mot Below Outlet som denna helg har 50-80% rea på Whyred. Exempelvis denna kjol vill jag ha, kostar bara 300 kr.


Förhoppningsvis avslutas dagen med lite afternoon tea eller kanske sushi. Synd att Råkultur inte har öppet på helgerna! Lite dyrare kanske, men så himla gott!

Blir det utgång imorgon (vilket jag starkt tvivlar på, jag har ju rätt bra självdisciplin...ibland) så blir det definitivt Springfield på Magnus Ladulås. Live: EP's Trailer Park!!!!  Montt Mardie spelar på Landet och det är ju också ett alternativ, men jag måste erkänna att Springfield lockar mycket mer. Kan lätt säga att Springfield är en av de bättre klubbarna i Stockholm när det gäller alt. country och singer/songwriter.


Foto: Klubb Springfield





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0