Vardagsmagi

Jag älskar allt som är magiskt. Allt från Harry Potter till mode. Jag var på Vete-Katten och drack te (givetvis Vete-katten blandningen) med söta vännen och blev på så där magiskt mysigt humör. Inte bara värmen där inne och kylan ute utan hela stämningen. Inredningen är helt underbar och alla små korridorer och rum gör att man på något sätt inbillar sig själv att man är en romanfigur i en magisk historia. När jag var liten älskade jag boken "Agnes Cecilia" av Maria Gripe och drömde mig alltid bort till just sådana inredningar och sekelskiftslägenheter med små gångar och dolda rum, gärna överfyllda med gamla vackra kläder och en och annan spöke. På vägen hem köpte jag Elle, virade in mig i favorithalsduken och funderade på om det inte är en hemmakväll som gäller ändå.







Vete-Katten ligger på Kungsgatan 55 och är helgens fikatips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0