Gainsbourg x 2

1) På måndag ska vännen G och jag se Gainsbourg - Vie héroïque and I can't wait. Han har dock ett litet problem, nämligen vetskapen om att denna film kommer att leda till samma bedrövliga resultat som Control. Åh vad han har väntat och längtat, vi bokade in en biokväll när vi första gången hörde att filmen var på g. Men det som han fasar för är att alla helt plötsligt kommer att börja lyssna på och avguda Gainsbourg på samma sätt som de gjorde med Joy Division. Alltså diverse hipsters, fashionistas och andra nobodys som knappt visste vilka Joy Division var kommer att göra hans egna husgud Serge till en man av folket. Så förkastligt. Så tragiskt. Men Joy Division har tappat en del av sin glans för mig med, det måste erkännas. Ja, vi får hoppas på det bästa annars blir G väldigt ledsen.

2) Charlotte Gainsbourg har tackat ja till att medverka i ännu en Lars von Trier-film, Melancholia, och den kommer att spelas in i Sverige. Enligt franska tidningar kommer hon alltså att vara i Sverige i sommar och om det finns en minsta chans att få en skymt av henne kommer jag att vara där.




Gainsbourg (Vie héroïque)


Kommentarer
Postat av: F

Men faaaaan!

2010-04-17 @ 22:08:06
Postat av: Anja

Men fan vad???

2010-04-17 @ 23:15:41
Postat av: F

Well, jag får helt enkelt gå på den själv och allena. :)

2010-04-18 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0