Nikola Sarcevic

Ikväll tar örebroarna över Stockholm! Nikola Sarcevic spelar på Nalen och jag gissar på att flertalet utvandrade örebroare kommer att samlas på stället...(efter en förfest på Bröderna Olssons kanske?). Och just nu blev jag galet sugen på att gå dit, men så här några dagar innan lönen gäller det att spara varenda krona.

En gång i tiden när jag bodde i Örebro och inte alls avgudade Millencolin som alla andra blev Nikolas soloprojekt ett mycket trevligt bekantskap. Lock-Sport-Krock spelades flitigt och även om jag inte har lyssnat på någon av låtarna på flera år är jag säker på att varenda rad sitter inpräntad i hjärnan. Those were the days! Jag kommer ihåg en gång när jag precis hade flyttat till Stockholm och började på mitt nya jobb och en väldigt ung kille där blev helt till sig när jag så där i förbifarten nämnde att vi hängde på samma ställe som Millen-killarna. Det var snarare så att jag tipsade honom om Mitt andra hem och det ena ledde till det andra och han hängde efter mig en hel dag och frågade om det ena och det andra om Millencolin. Komik på hög nivå!



Vad: Nikola Sarcevic
Var: Nalen
När: ikväll, 21.00
Pris: 200 kr

Kommentarer
Postat av: Hella

MITT ANDRA HEM!!!!!!!!! OMG!!!!!!! Och duuuuu, för bara några dagar sedan fick jag samma nostalgikänslan och lyssnade därför på "Lovetrap", "Viola" och några fler från den skivan. Kommer igåg förfesterna vi hade till den där skivan. Och jag fick den av Ida, bränd och så hade hon målat en egen framsida. Nostalgi is the shit!

2010-04-19 @ 14:29:54
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: A

Precis vad jag roar mig med nu! Och ja, de förfesterna! Kommer ihåg exakt när vi lyssnade på den för första gången (eller jag i af): dagen då Bobby flyttade in hos mig! =) Ida tog med sig Mr Bob o skivan, du tog med ett fruktfat, Johanna med sina drinkar. Myyyyys!

2010-04-19 @ 15:46:07
Postat av: F

Kan mddela att det blir grym Jönköpings-nostalgi på Popadelica när Dansdepartementet spelar. Gänget som fick mig att klippa en präktig mohikan och färga den blond en gång i tiden.



http://www.monokrom-photos.com/images/Dansdepartementet/ddmike02.JPG

2010-04-19 @ 16:16:39
Postat av: F

Killen på bilden heter för övrigt Mike Syrén och ser ut så här nu:



http://svt.se/content/1/c6/88/21/17/mikefalt.jpg



Känd från TV och när han inte gör tillfällig comeback med dansarna jobbar han tydligen med att göra årets julkalender. Så kan det gå. :)

2010-04-19 @ 16:22:31
Postat av: Anja

F: ja, han var ung och dum en gång i tiden ;-)

2010-04-19 @ 17:30:12
Postat av: Tindra

Mäh, klart du ska se Nikola ikväll! Om du hinner se det här så pallra dig till Nalen. Du står på listan+1. Välkommen!

2010-04-19 @ 18:54:32
URL: http://www.nalen.com
Postat av: Mia

Holy crap! Får jag följa med? Pick me!

2010-04-19 @ 20:07:58
Postat av: Anja

Tindra: men ååh så gulligt! Synd att jag såg det så sent bara, men verkligen jättetack!



Mia: nästa gång! Jag var galet sugen men jag hade inte hunnit i tid i af. Men jag tar med dig på nästa roliga grej som dyker upp!

2010-04-19 @ 21:22:49
Postat av: Mia

Vad tråkigt! Jag trodde att du var ute och röjde som bäst.

2010-04-20 @ 10:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0