Yvonne Hirdman på Söderbokhandeln


Ikväll besöker Yvonne Hirdman Söderbokhandeln och hade inte jag haft ett jobb att sköta så hade jag garanterat varit där. Yvonne Hirdman är en person som jag har beundrat sedan första dagen på genuskursen, eller i alla fall sedan jag fördjupade mig i begreppet genussystem. För min del är hon självklart den ledande auktoriteten inom genusforskningen, tätt följd av dottern Anja Hirdman.

Ikväll ska hon berätta om sin nya bok Den röda grevinnan:
I den målar Yvonne Hirdman upp sin mammas liv. Varsamt bygger hon, bit för bit, upp berättelsen med hjälp av dagböcker, brev, skilsmässodokument, Kominterns kaderakter, den danska säkerhetspolisens material, samtida romaner, biografier, foton och vykort. Den röda grevinnan är en fängslande biografi över Charlotte Hirdmans ovanliga och fascinerande liv. Det är en kvinnas historia och Europas.

Vad: författarsamtal med Yvonne Hirdman
Var: Söderbokhandeln, Götgatan 37
När: ikväll, 19.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0