Att börja om

Hösten är en tid som på något sätt liknar en pånyttfödelse. Man börjar om, kreativiteten är på topp, man orkar och vill så mycket. Idag har jag varit på biblioteket och lånat en del av litteratur som jag behöver under den första delkursen. Jag ska nämligen gå magisterkurs i Kultur och samhällsanalys och längtar till första föreläsningen. En del av böckerna som jag kom hem med är Marshal Berman " Allt som är fast förflyktigas" och Richard Sennett  "Den nya kapitalismens kultur". Den första boken är ett tips, har läst delar ur den tidigare och den är värd att sig igenom. Sedan det här med att köpa nya block, pennor, häften, I love it!


Foto: weheartit

Men det är inte bara det som jag är redo för, jag menar allt. Jag vill förändra, börja om, göra om och göra rätt. Att förändra hemma, även om det rör sig om bara nya gardiner, är nödvändigt. Etf soffinköp är planerat. Nya varma tröjor. Satsa lite mer på jobbet, söka ny lägenhet på allvar nu, bli roomie med Räven och Hunden. Killen startar klubb som jag tänker hänga på. Åka till Göteborg. Påbörja ett höstprojekt. Hitta en ny serie att följa, just nu funderar jag på "Trust Me". Bara vara och dricka te. Lövli!


Kommentarer
Postat av: Hella aka Räven

Underbart tjejen!

2010-08-24 @ 09:30:57
Postat av: Anja

Och snart är det nog dags för en beställning på AdLibris!

2010-08-24 @ 17:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0