Bye bye Popaganda

Nu är helgen över och därmed är festivalen slut. Jag vet inte vad man ska säga om den, men jag kan inte påstå att jag är odelat positiv till det hela. Å ena sidan var det riktigt bra bokningar: Belle and Sebastian till exempel var helt otroligt kul att få se, Shout Out Louds gjorde också en bra spelning, The Magic Numbers var precis så bra som vanligt och Hot Chip var ändå bättre än jag trodde. Men lägger man till den låga åldern (13-års gräns) så blir det väl plus minus noll. Jag vet inte men jag kanske har glömt hur det var när man trängdes och var allmänt jävlig för att komma så nära scenen som möjligt. Jag kan inte minnas att jag ens har gjort så men jag kanske har bara förträngt det. Antalet ramlande tjejer & gapiga tonårskillar, märkliga köer för att komma in på serveringsområdet, höga priser i baren och alldeles för få bajamajor gör att Popaganda inte når sin fulla potential, men å andra sidan så måste det finnas fester även för den unga publiken. För min del var det här sista gången och jag återgår till att planera Gagnef och OFF Festivalen. Glastonbury är också ett givet resmål!






Kommentarer
Postat av: sandra

för min del var det mest belle & sebastian som gjorde att jag ville åka dit, och fortfarande det enda som gör att jag är bitter över att jag aldrig åkte dit. i övrigt har jag aldrig gillat popagandas sätt att arrangera festivaler, de har mycket att lära tycker jag.

2010-08-29 @ 21:08:37
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: F

Sandra har koll. Belle & Seb was the shit! Sjukt roligt att få se dem.



Jag hoppas att de inte gör en likadan bokning nästa år igen, för då måste man antagligen dit ändå... :)

2010-08-29 @ 21:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0