Stockholms Filmfestival 2010

Årets filmfestival verkar bli bara bättre och bättre. Inte bara att den dedikeras Dennis Hopper och har självaste Gus Van Sant på besök utan också att Holly Hunter av alla är vald till filmfestivalns juryordförande! Jag älskar Susan Sarandon och ångrar att jag missade henne förra året så jag ska inte göra om samma misstag. Holly Hunter hör till en av mina favoriter och jag började till och med kolla på Saving Grace bara för att hon var med i den. Man kan säga så här: om jag gillade henne innan så gjorde hennes rollfigur, Grace Hanadarko, att jag numera fullkomligt älskar henne! Sen så har hon ju varit med i ett antal filmer också, bla i Things You Can Tell Just by Looking at Her, O Brother, Crash, Where Art Thou och The Piano. Måste köpa festivalkortet very very soon!



Och förresten, flickan på bilden är ingen mindre än allas vår Anna Paquin aka Sookie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0