Julklappstips 1: smycken från JohannaN

Årets första julklappstips blir smycken från JohannaN. Jag är redan stort fan av märket och mailade därför Johanna och bad henne berätta lite om det:

  • ANJA: JohannaN finns att köpa på ett antal ställen i Stockholm,men hur ska en butik vara om den vill sälja dina smycken?
  • JOHANNA: Jag jobbar uteslutande med små butiker som har ett utvalt och handplockat sortiment med små volymer. Bäraren av JohannaNs smycken ska känna sig unik och speciell.

  • ANJA: Ledord för dina smycken är Schysst produktion. De flesta smycken är i mässing och silverplätering. Har du några planer på att använda dig av några andra material?
  • JOHANNA: Under våren kommer min första egendesignade kollektion och den kommer precis som tidigare att bygga på mässing och silverpläterad mässing men med en ny twist. Men detta sker ju ändå i nära samråd med min thailändska samarbetspartner Waby. Dessutom kommer också förpackningarna from 2011 vara tillverkade av återvunnet papper.

  • ANJA: Eftersom den här bloggen handlar om Stockholm, har du några favoriter i stan som du vill tipsa om?
  • JOHANNA: En av de absolut finaste butikerna är absolut Plezuro. Ägaren Johanna är världens trevligaste och snällaste och butiken har många små spännande och nya designers. Vasastans bästa butik!

Mer om JohannaN kan man läsa på hennes hemsida och info om butiken Plezuro finns här. Som jag skrev tidigare säljs smycken även på Poplin och bor man inte i Stockholm så kan man också göra en beställning på Johannas hemsida.

Kommentarer
Postat av: Linda

Å så fina! Jag ska kika in direkt!

2010-12-14 @ 18:54:04
URL: http://www.prickgtochblommigt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0