Julklappstips 8

Doftljus! Oh I love it! Det är sjukt mysigt att komma hem, tända ett doftljus, ta en dusch och sedan sjunka ner i soffan, läsa och äta chokladtryffel. Man känner hur doften och stämningen sprider sig. Men det ska också påpekas att det inte ska vara vilket doftljus som helst heller. Jag har testat en del och i ärlighetens namn så är priset ett säkert tecken: dyrare doftljus är faktiskt bättre. Jag har testat IKEAs och det kan ju vara mysigt med vanilj eller äppeldoft men man tröttnar i längden. Doften är också oftast starkare och mer påtaglig vilket kan vara lite jobbigt ibland. Jag föredrar lite annorlunda, mer subtila dofter, som varken försvinner på en gång eller doftar för starkt. Vad sägs om t ex Voluspas Crisp Champagne? Men enligt mina tester så kan man välja ut några vinnare:

  • Yankee Candle
  • Durance
  • Voluspa
  • Byredo

Foto: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0