Modern retro

Jag var inne på Modern Retro idag. En snabbvisit innan jobbet, men det var ett misstag att gå dit när man bara har en kvart på sig. Stället är belamrat med saker, det finns verkligen allt och i massor. Det är trångt och svårt att ta sig fram, vilket kan vara lite synd eftersom man riskerar att missa en massa snyggt. Men å andra sidan, har man tid att gräva runt så tror jag att det är där man kan hitta det snyggaste och coolaste i vintagevärlden. Skor och stövlar brukar jag ofta sakna när jag går till sådana ställen men Modern Retro lyckas även med den biten. Snygga jackor, häftiga retro prylar, skor, klänningar, kappor...you name it. Helt klart ett shoppingtips,i synnerhet om man ute efter det lilla extra och definitivt unika. Sedan så är inte allt begagnat heller, det finns exempelvis oanvända skor i sina originalförpackningar. Fascinerande ställe och det enda som möjligtvis kan vara lite obehagligt är skyltdockorna. Hela tiden trodde jag att de ska kasta sig över mig, men det är bara jag. Ingen annan är väl barnsligt rädd för skyltdockor.

Foto: Modern Retro

Var: Wollmar Yxkullsgatan 9
Hemsida med all info finns här.

Kommentarer
Postat av: J

Det finns mycket fint där.

2010-12-04 @ 18:32:10
Postat av: Siri

En underbar butik. Jag älskar att besöka den, påminner mycket om vintagebutiker utomlands. Har hittat många fina kläder och skor här.

2011-01-21 @ 23:30:24
Postat av: Anja

Ja absolut, det finns galet mycket fint. Men man ska verkligen ta sig tid där, det finns såååå mycket! =)

2011-01-21 @ 23:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0