Petite France? Oui!

Idag ska jag se till att besöka ett av Stockholms trevligaste bagerier/caféer och bara njuta av deras goda bröd och nybakade macaronger. Petit France har inte funnits så länge, jag tror att de öppnade 08 men har ändå snabbt etablerat sig som ett av Kungsholmens mest intressanta caféer, kanske t o m Stockholms. Jag hamnade där av "misstag" en gång och eftersom jag är sällan i de krokarna (sa jag att jag verkligen vill bo på Kungsholmen?) så blir det inte så många besök. Men idag, med tanke på hur galet stressig denna vecka är/blir, så behöver jag lite extra belöning. Mer info finns på deras hemsida och de har även en blogg skriven av en äkta matentusiast & bagare: Sébastien Boudet. Vill man veta hur de godaste croissanterna görs så avslöjas alla hemligheter här. Macaroons, croissanter, pain au chocolats och mycket mycket mer finns där och den enda nackdelen är egentligen deras öppettider, men det kanske ändras i framtiden? Numera har de öppet även på söndagar så ingenting är omöjligt!


Foto: le blog de Sébastien

Andra artiklar om Petit France: Allt om Stockholm och DN

Adress: John Ericssonsgatan 6 (T-bana: Rådhuset)
Öppettider:
Tisdag-Fredag 08.00-18.00
Lördag-Söndag 09.00-16.00
Måndag: Stängt

Kommentarer
Postat av: Hella

Det gör du helt rätt i! Njuuut! Och lycka till med pluggandet nu i veckan - you can do it! :)

2010-02-09 @ 09:17:50
Postat av: Anja

Tack! Vi måste gå dit och fika ngn gång.

2010-02-10 @ 17:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0