Lilla Pakistan

I helgen var killen och jag på Lilla Pakistan och åt en riktigt god middag. I vanliga fall är jag inte så där extremt förtjust i diverse kryddor och gillar min mat relativt basic, men denna gång var mina smaklökar med på noterna. Pakistansk mat påminner lite om libanesisk och självklart väldigt mycket indisk, men känns dock lite mer spännande. Kanske är det så att man inte äter den lika ofta och att indisk mat numera finns i varje gathörn och inte är lika spännande längre, men i vilket fall så borde fler testa det pakistanska köket. Maten var definitivt vällagad, råvarorna kändes väldigt fräscha och när det kommer till personalen kan man nog säga att de var trevliga, kunniga och vissa kanske en aning flummiga, dock på ett bra sätt. Vi beställde i alla fall:
Förrätt: tomatsoppa (dagens soppa) och scampicocktail
Huvudrätt: Samundri Herae (jätteräkor och kammusslor med färska örter och vitlök i citrussås)

Jättebra restaurang, helt klart värd ett återbesök. By the way, den lär visst vara Mathias Dahlgrens favoritkrog enligt Nöjesguiden. SvD:s recenssion är inte sämre, den finns att läsa här.

Här vill jag dock varna de som inte gillar koriander, citrongräs eller är känsliga mot mjölkprodukter. Det är yoghurt i det mesta och maten är också rätt stark, med VÄLDIGT mycket av ovan nämnda kryddor. För glutenallergiker är det dock fritt fram.



Vad: Lilla Pakistan
Var: S:t Eriksgatan 66




Kommentarer
Postat av: Hella

Så det var DIT ni gick - vad KUL! :D

2010-02-01 @ 20:51:56
Postat av: Anja

Yes! =)

2010-02-01 @ 22:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0