Snowday

När jag var liten hoppades jag varje vinter att det skulle komma så mycket snö att skolorna tvingades stänga och att vi fick stanna hemma och åka pulka i stället. Det skulle se ut ungefär som i H.C. Andersens saga Snödrottningen med en massa barn ute i snön, små tindrande lampor överallt, gnistrande snöflingor, en mormor som väntar på en med varm choklad, you get the picture! Alltså innan Kai får en glasskärva i ögat och blir evil! Nej, jag fick aldrig vara med om det på den gamla goda tiden, men idag däremot, äntligen hände det. Ibland händer det! Men, det var inte alls så mysigt som jag hade tänkte mig utan gick snarare ut på att stå och stampa och frysa och sen åka hem igen eftersom det var helt omöjligt att ta sig till jobbet. Snödrottningen har redan förtrollat SL...

Men, eftersom det är mer snö på gång och det blir förmodligen närmast omöjligt att ta sig någonstans så är Pocket Shop ett hett tips. Nu på torsdag startar årets bokrea med 35% morgonrabatt mellan 07.00-10.00 i utvalda butiker: Östermalmstorg, Gallerian, Kulturhuset & Götgatan. Resten av dagen och fram till den 4 mars är det 25% som gäller. Passa på och ladda upp med god mat, olika tesorter och ett par böcker så är helgen räddad! Boktjuven är mitt nästa inköp. En annan bokrea som oftast är riktigt bra är på Adlibris, där man även får en snygg tygväska om man beställer för 500 kr. Med andra ord, dags att fylla på i bokhyllan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0