Stay & Äventyret 2 på Högkvarteret ikväll

Ikväll ska vi bege oss till Högkvarteret och se en dansuppvisning samt performancekonst som jag misstänker blir rätt intressant. Två tomtar i hotpants säger väl allt...Pepp pepp pepp!!!

19.30 Stay
"Jag vill inte skoja med någon. Jag är trött på iron. Jag vill känna saker på riktigt."
'Stay' är dansaren Aurora Westfeldts slutarbete på den treåriga dansutbildningen i Norra Karelen som innehåller både Donna Haraways cyborger och David Bowie.

20.00 Äventyret 2
'Äventyret 2' är en 2 h lång installation med två förvirrade tomtar i hotpants som försöker hitta sin plats i samhället, med kroppsexponering, och med ren jäkla uttråkan. Mer info om performanceartisterna finns här


Vad: dans och performance
Var: Högkvarteret, Närkesgatan 8
När: 19.30 till 24.00



Kommentarer
Postat av: Hella

HAHAHA what? Låter riktigt galet, men säkert kul!

2010-02-02 @ 11:58:24
Postat av: Anja

Haha, jag vet! Man vet inte riktigt vad man ska vänta sig av det hela.

2010-02-02 @ 12:30:33
Postat av: Hella

På tal om kulmagar liksom...

2010-02-02 @ 12:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0