Well, I must say: Robert Pattinson

Idag såg jag Little Ashes och med tanke på mina låga förväntningar så var den faktiskt rätt intressant. Jag älskar historiska filmer och i synnerhet biografier så egentligen borde jag ha varit mer laddad för den här filmen. Det fanns bara ett litet problem: Robert Pattinson! Jag har inte sett mer än 20 min av Twilight men ändå så tänker jag på honom som vampyren Edward. Harry Potter och Twilight, det är Robert Pattinson för mig. Eller var, rättare sagt. Jag måste säga att jag blev imponerad av hans prestation i Little Ashes, klart över förväntan! Att spela Salvador Dalí, denna känsliga, excentriska och allmänt udda figur, var starkt gjort. Och väldigt, väldigt bra. Flera gånger slogs jag av hans halvgalna men snobbiga uppssyn och förvånades över, när jag väl kom ihåg det, att det är självaste Pattinson som jag ser framför mig. Filmen i sig är kanske inte den bästa och kunde förmodligen ha gjorts på andra sätt också, men väldigt bra lördagsnöje. Kanske ingen film som jag kommer att lägga på minnet och den lär inte finnas på min lista bland bästa filmer, men Robert Pattinson är numera definitivt mer än en vampyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0