Födelsedagsfest på Södran: Art's Birthday Party 2010



Ikväll ska vi bege oss till Södran och fira konsten. Nedräkningen har börjat och snart smäller det, men först blir det vin och plockmat hos vännen H. Vännen S ska spela på Södran ikväll och vi tänkte göra en fuling och glida in med henne och slippa köa. Alla som någon gång har varit där vet hur kön kan se ut. Hootchy Kootchy-kön gör en gråtfärdig om man inte är där och hänger på låset redan 20.00. Och Slick, det ska vi inte ens tala om. Sist jag köade tog det över en timme och det var kallt! KALLT! Så, missförstå mig inte, ibland har jag haft det galet kul i krogkön (ex Debban Slussen när vi köade i nästan 2 timmar för att snopet se bandet gå därifrån medan vi fortfarande stod där ute och väntade, men kul var det ändå) men inte mitt i vinter och inte på Södran. Ibland önskar jag att krogarna var lite mer som SJ: man betalar lite extra för vissa förmåner. Till exempel skulle kunna tänka mig att betala lite mer i inträde bara jag slapp köa. Ja ja, anyway, ikväll är det problemet löst och jag misstänker att det blir galet roligt.

SPELSCHEMA 16 JANUARI

Södra Teaterns Stora Scen
19.30 Försnack
20.00 Lilian von Haussen (DE)
21.00 Dror Feiler
22.15 Nikka (SPA)
23.30 Vladislav Delay (FIN)
Södra Bar & Kök
17.00 DJ Gavin Maycraft
00.00 DJ Annie (NO)

Södra Teaterns Kägelbana (Västra)
19.00 Dörrarna öppnar
20.15 Fontän
21.15 Den Svenska Björnstammen
22.45 OP: L Bastards (FIN)
00.00 STRÖM

Södra Teaterns Kägelbana (Östra)
19.00 Dörrarna öppnar
20.30 Koeff
21.45 The Moth
23.15 Captain Credible (NO)
00.00 DJ Housewifes

För mer info gå in på SR:s hemsida här. Lyssna på P2 eller kolla på webbsändningen, i vilket fall blir det grymt!


Grattis på födelsedagen Konsten!

Kommentarer
Postat av: Hella

OP: L Bastards (FIN) var helt klart höjdpunkten! Eller den där skumma killen med skägg från Fontän som frågade S om det var "förinspelad house" de spelade. Hahaha mkt roligt!

2010-01-17 @ 14:18:07
Postat av: Anja

Hahaha, den killen alltså, jag fattade knappt något av det han sa. Jag måste ha sett ut som ett frågetecken varje gång han öppnade munnen.

2010-01-17 @ 14:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0