Vad sägs om en kväll på Dramaten?

Det som jag verkligen skulle vilja göra är att råka hamna på Dramaten en kväll, bara så där spontant, traska in efter ett glas vin på krogen och krydda kvällen med lite extra lyx. Problemet är dock att varje gång jag försökte köpa sista minuten-biljetterna har det varit helt omöjligt. Som så många andra vill jag väl se de populära föreställningarna och då är det kanske inte helt oväntat att jag aldrig lyckas få till ett spontanbesök. Men nu måste jag helt enkelt boka in en kväll och se Slott i Sverige av Françoise Sagan. Jag har tidigare skrivit om hennes bok Bonjour tristesse som jag önskade mig i julklapp och utgår från att hon är precis lika bra som pjäsförfattare som romanförfattare.

Temat känner vi nog alla igen:
Syskonparet Eleonor och Sebastian sitter bortskämda, uttråkade och cyniska på ett slott någonstans i Sverige. De har allting de behöver, men saknar det som de egentligen vill ha. Eleonors man Hugo är den enda som verkar arbeta, medan hans syster Agathe bekämpar moderna tider och bjuder in släktingar. Som den stilige kusinen Fredrik som kommer på besök. Han blir indragen i en farlig lek, som snart ingen vet om den är på skämt eller djupaste allvar. Ingenting underlättas av att slottet plötsligt begravs i snö eller att Hugos första fru, som inte är så död som man kan tro, ger sig in i intrigerna.


Foto: Dramaten

Vad:
Château en Suède - Slott i Sverige
Var: Dramaten, Lilla scenen (precis bakom Dramatenhuset på Nybroplan)
När: premiär 30 jan



Kommentarer
Postat av: Hella

Ledsen men dramaten är för alltid förknippat med Linns äventyr ;)

2010-01-27 @ 19:09:40
Postat av: Anja

Huh? Något som jag har missat...tror jag...eller? Dock anar jag vad det handlar om.

2010-01-27 @ 19:34:27
Postat av: E.V.

Hej! Jag har följt din blogg ett par veckor nu och vill bara säga att den är väldigt bra! Du är oftast först att tipsa om bra grejer och jag tycker att du borde jobba på typ City eller Dn(de ligger efter jämfört med din blogg, om Slott i Sverige läste jag redan igår). Hälsningar, Eva.

2010-01-28 @ 12:54:14
Postat av: Anja

Wow tack! Tanken slog mig faktiskt idag, City tipsar ofta om samma saker som jag men då alltid några dagar senare, tidningen kommer ju ut bara 2 dagar i veckan. Men jag håller med, de borde ringa och erbjuda mig jobb där!

2010-01-28 @ 14:29:43
Postat av: Redshoecyber

Oj vilken komplimang till dig honey - lovely! Jag kan inte annat än hålla med. Bloggen is the shit :D

2010-01-29 @ 08:34:04
Postat av: Anja

Haha, jag vet! Helt galet kul...och jag funderar på ett projekt med Räven, återkommer om det.

2010-01-29 @ 10:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0