Being Joe Cool - Nordic Light

När jag var liten älskade jag Snoopy/Snobben/Peanuts. Jag kommer fortfarande ihåg ett par av filmerna, till exempel när de ska fira nyår och Charlie Brown försöker läsa sin bok eller när hela gänget åker till Paris. Men mina absoluta favoriter har alltid varit Snobben och hans lilla gula fågel. Fast Snobbens alter ego Joe Cool var ändå snäppet häftigare.

Nu i oktober fyller Snobben sextio år och var kan man fira honom bättre än på Nordic Light! Under perioden    11 augusti - 31 oktober anordnas designprojektet Being Joe Cool, en produktion av de miljövänliga och nytänkande Rekostylisterna (Style at Stockholm, Svenska Moderådet mfl är några av deras kunder). I hotellfoajén får man titta in i Snobbens koja och på våning 7 kommer det att finnas en snapshot-installation med scener från Snobbens liv.

 

Det som jag är mest nyfiken på är de små Joe Cool-figuriner som för tillfället är helvita, men ska smyckas ut av utvalda svenska artister och designers. Sedan kommer de att auktioneras ut till förmån för Friends och deras antimobbning arbete. Så här ser de ut än så länge:


Mer info finns på Nordic Light hemsida eller i deras Facebookgrupp Being Joe Cool - Snobben i Stockholm.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0