Cykelstaden

Jag vill ha en cykel! En fin, gammal cykel med en fin, gammal korg där jag kan lägga blommor och nybakat bröd. Jag hade inte cyklat på väldigt länge, säkert 8-9 år sedan sist, men nu i helgen gav jag mig ut igen. Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att cykla i stadsmiljön dels för att jag inte har någon koll alls på trafikreglerna och dels för att det är så förbannat hetsigt. Men nu när jag var på Visingsön så gick det förvånansvärt bra. Inga vurpor, inga skrik, inte ens träningsvärk efteråt. Allt det som jag fasade för inträffade aldrig så nu har jag fått blodad tand. Var köper man en snygg cykel?!


En gammal vän till mig, som jag i och för sig inte har träffat på väldigt länge nu, tog det här med cyklar till en helt annan nivå. Han var övertygad om att han faktiskt behövde väldigt många cyklar utspridda över hela Stockholm. Han hittade gamla, skrotade cyklar som han snyggade till eller köpte så där extremt billigt på diverse loppisar. Sedan var det bara att köpa in ett antal lås och cykla runt till olika stadsdelar. Han spred alltså ut cyklarna lite överallt där han brukar vistas och kunde alltid vara säker på att det fanns en cykel som väntade på honom. Tycker att det är en rätt briljant idé.


Foton: weheartit

Kommentarer
Postat av: Hella

Jag saknar min gamla Bettan som numera står i garaget i Örebro. Stressmage sa hon. Hon trivdes inte i Sthlm. Men på semestern ska det cyklas :P

2010-07-08 @ 08:54:37
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Jag har full förståelse för stressmagen, det får jag också av att befinna mig ute i trafiken. Och Bettan låter som en väldigt känslig cykel, ta hand om henne på bästa sätt! =)

2010-07-08 @ 09:03:30
Postat av: Hella

Hon mår prima nu, hon befinner sig ju ändå i Örebro - cykelstaden! Och jag tror att hon räknar dagarna till min semester nu :)

2010-07-08 @ 11:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0