Hermans

I fredags var Räven, Ems och jag på Hermans och tusan vad gott det var. Av någon anledning fyller man tallrikarna till brädden och det inte bara en gång utan minst två. Buffén var som vanligt, väldigt god, men höjdpunkten för min del var grillen. Så sjukt gott med grillade majskolvar, auberginer, champinjoner, tofu med mera. En nackdel är dock att de har höjt priset ganska så rejält. Numera kostar en buffé 200 kr och det känns lite väl saftigt. Visst är det god mat med inget speciellt egentligen. Ingen bordsservering. Inte mycket som motsvarar denna summa. Missförstå mig rätt här: jag lägger gärna några hundralappar på en god middag, jag har inga problem att betala för servicen och maten, men då ska det också vara på den nivå. Att grilla grönsaker är ingen konst, sådant kan jag ju göra själv. Men visst, stället i sig är underbart. Uteserveringen är mysig och utsikten underbar. Nu blir det kanske inte lika många besök som förra sommaren, men ja, när man väl gör det så får man passa på och njuta till max.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0