Underbara höst

Idag vaknade jag i ett höstigt Skåne. Grått, blåsigt och alldeles underbart! Förvisso uppskattar jag sommaren, värmen och ljuset, men hösten har en speciell plats i mitt hjärta. När jag tänker på hösten så längtar jag efter stora, mjuka koftor, halsdukar och vantar. Att ta en höstpromenad är bland det absolut bästa som finns: man kommer hem lite frusen, dricker en kopp te och njuter av mörkret, tända ljus och värmen inne i lägenheten. Ute doftar det alltid extra gott på hösten, till och med röken från nytända brasor ger en bra känsla i magen. Sedan vill man bjuda sina vänner på en höstmiddag som inkluderar varm soppa, ugnsbakad pumpa och rotfrukter. Skynda sig hem efter jobbet och lägga sig i soffan med en nyinköpt bok. Kreativiteten brukar också ta fäste på hösten, så mycket man vill göra och alla idéer som under resten av året är mer eller mindre som bortblåsta. Underbara höst!


Foto: weheartit

Kommentarer
Postat av: Hella

Just ja, det är ju ungefär nu du får höstfeeling slår rot dvs varma koftor, halsdukar och te. Men jag håller med, hösten är fantastisk på sina vis! Men inte riktigt än, jag har ju semester damn it ;) Älskar den översta bilden!

2010-07-25 @ 12:25:37
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Ok då, hösten får vänta ett tag till, för din skull bara!

2010-07-25 @ 19:23:57
Postat av: KAPTEN i landet ingenstans

weheartit är en grymt fin sida!



Skulle du vilja hjälpa mig att vinna? Genom att rösta här - http://nicolesjostrom.blogg.se/2010/july/finalisterna-i-tidnings-tavlingen-1.html?_tmp=3725173ac3a9457c46bcb29fe80df0b115bf3ec3, på mig.. nummer 5, så skulle du göra min dag ljusare!



Tycker du inte om sånthär ber jag om ursäkt och då får du radera den eller något! TACK PÅ FÖRHAND och ha en fin kväll! KRAM

2010-07-27 @ 20:54:57
URL: http://kaptenstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0