Who are you?

Jag var just inne på Bloggportalen och återigen fastnade jag med de olika bloggpresentationerna och hur lika de egentligen är. Och det känns som att många så desperat vill att deras liv ska vara annorlunda. Eller att de själva ska vara någon annan. Gång på gång dyker det upp meningar om hur just denna blogg ska vara så galen, så rolig, så händelserik. Det är inte ovanligt att den beskrivs som "mitt galna liv som ni ska få ta del av". Men allvarligt talat, hur kan det vara så många som har så galna liv? Går man in på någon av de bloggarna blir man uttråkad efter två sekunder, bilder på kläder och mat är inget som i mina ögon klassas som särsklit galet, snarare tvärtom. Var är all denna galenskap som så tydligt utlovas? Nä, trodde väl det. Så, vad är man då ute efter? Ett hopp på ett galet liv, en låtsasblogg med låtsasliv som Blondinbella med syfte att dra till sig fler läsare eller tror man på fullt allvar att man lever ett så galet liv att det är så man ska marknadsföra sin blogg?

Jag har en känsla av att många upprepar sina egenskaper för att på så sätt bli denna person som de så gärna vill vara. Sjävuppfyllande profetia kanske, har man sagt det tillräckligt många gånger så blir man cool, häftig, spontan, stark, självständig och allt det där som verkar vara viktigt för så många bloggare. Och behöver man verkligen säga så många gånger hur man är? Är man säker på den person man är så behöver det inte sägas, det framgår tydligt i det som skrivs.  


Foto: tumblr

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tror att du helt enkelt har helt rätt i det du säger.

2010-07-26 @ 21:12:55
URL: http://emptypages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0