På tal om sushi

Är det inte konstigt det här med antalet bitar? En liten sushi på 9 bitar är ju ingenting, jag blir hungrig en timme senare. En mellan sushi är ändå mer ok men 11 bitar är egentligen inte så mycket heller. Men, när man köper en familje sushi så får man 30 bitar! Är inte det rätt galet? Ok, nu kollar jag på det stället som ligger vid mitt jobb, Ugi's Sushi, så det kan ju vara annorlunda på andra ställen, men 30 bitar till en familj?! Säg att familjen består av fyra personer, då betyder det ju att de får 7,5 sk var, vilket är mindre än vad man får i en liten sushi. För två, kanske tre personer, är det dock helt ok, jag måste ändå kolla hur det ser ut på andra ställen. Hm.

Kommentarer
Postat av: F

Tråkigt på jobbet?

2010-07-29 @ 15:08:31
Postat av: Anja

Dissar du mitt inlägg?! Haha, jodå, försökte bara hålla mig vaken.

2010-07-29 @ 16:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0