Just Kids - Patti Smith


Foto: weheartit

"Det fanns dagar, regniga och gråa dagar när gatorna i Brooklyn var som ett fotografi, när varje fönster var som en kameralins i en Leica och allt man såg var kornigt och orörligt. Vi brukade då ta alla våra färgpennor och pappersark och sedan tecknade vi som galningar, som vilda barnungar, ända till långt in på natten då vi utmattade ramlade i säng. Vi låg i varandras armar, fortfarande tafatta men lyckliga och vi kysstes andlöst ända tills vi somnade.

/.../

Ibland kunde jag vakna och upptäcka att han satt och arbetade i det svaga ljuset från ett votivljus. Han kunde hålla på att lägga sista handen vid en teckning, vrida och vända på den och granska den ur alla vinklar. Tankfull och bekymrad kunde han titta upp och se hur jag betraktade honom och då brukade han le. Det där leendet som kunde tränga fram genom allt annat som han kände eller upplevde, till och med många år senare, när han var döende och hade fruktansvärt ont."

Kommentarer
Postat av: Hella

Vackert...

2010-06-09 @ 08:46:18
Postat av: Mia

Åh!Jag har också beställt den.

2010-06-09 @ 14:49:03
Postat av: Anja

Jag har inte kommit så långt än, men jag älskar den redan.

2010-06-09 @ 23:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0