Oh ljuvliga midsommarväder

Gå och häng dig! Vissa dagar ska allt, och då menar jag allt, jävlas med en! Idag slutade jag 13.30 och funderade lite snabbt på att bege mig hemåt på en gång eftersom det tar ca 6 min, dörr till dörr. Jag ville sträcka ut mig i gräset och läsa min bok, äta en kanelbulle och dricka Mer. Men så tänkte jag så här: jag åker åt annat håll, köper min picnickorg och lägger mig ute i solen sen...för enligt yr.no ska det vara soligt hela dagen. Jodå.

På Lagerhouse irrade jag runt efter picnickorgarna, men fanns de där? Svar: nej! Tydligen är de slut i hela Stockholm och i mitt stilla sinne undrade jag varför jag inte köpte den på en gång. Jag hade ju gått förbi där ett antal gånger men varje gång tänkte jag att jag tar det imorgon. Och vad har jag lärt mig här? Jo, spara ingenting till imorgon. Något surt gick jag ut därifrån och följande samtal utspelade sig i mitt huvud:

Jag 1: Ääh va fan, jag åker väl hem då...
Jag 2: Men, det finns ju liknande korgar på Bolagret.
Jag 1: Jag vet, men ska jag verkligen strunta i solen pga en picnickorg?
Jag 2: Du vill ju ha den, det vet du. Hur ska du bära dina picnicsaker imorgon?
Jag 1: Det är i ofs sant, jag vill ju ha en snygg korg...men jag kan nog vänta till måndag.
Jag 2: Jo, om korgarna finns kvar på Bolagret vill säga
Jag 1: Fan! De kanske tar slut där också. Eller så är de REDAN slut! HAHAA! Ingen förlust i så fall, jag åker hem ock kollar på måndag.
Jag 2: visst...visst

Och eftersom Jag 1 ville hem och sola, trots att Jag 2 ville leta efter korgen, begav vi oss hemåt alla tre. Lite otydligt det där med antalet. Och vad hände när jag (vi) väl kom fram? Detta:



Räven skickade just en väderrapport: "I Haninge är det jättefint. Hav tålamod, solen kommer". Det är alltid fint i Haninge. Jag borde flytta.

Just shoot me!



Kommentarer
Postat av: F

<3

2010-06-24 @ 15:20:11
Postat av: Hella

Vadå är Haninge the shit ofta alltså?

2010-06-24 @ 18:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0