Pop Dakar 2010

Helgen närmar sig och med den årets Pop Dakar! Jag har kollat yr.no så där fem gånger om dagen och har pendlat mellan glädje och uppgivenhet, men just för tillfället ser det ändå ok ut. I lördags trodde jag att det skulle bli strålande sol, idag har jag förlikat mig med molnighet och det enda som jag egentligen fasar för är regnet.



Så, vad ska man se i år? För min del är det egentligen inte så många band som lockar, det är snarare stämningen och glädje, men visst finns det ett par säkra kort: Steso Songs, Verious och Ludwig Bell vill jag verkligen se. Några andra bubblare är Monostrip, Harald Björk, Elias Krantz och Wild At Heart. Äh, vem försöker jag lura, egentligen vill jag se alla band! Ett stort minus dock är väl att Steso Songs spelar så tidigt, men ja ja, får väl se till att vara där i god tid då. Och jag sörjer fortfarande att Slick inte är med och röjer loss i danstältet i år igen, det var tamigtusan årets dans och träningspass. Men, en sak är säker: är det bara hälften så kul som förra året så kommer det att bli helt underbart! Lövli!

Festivalinfo finns här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0