En lektion i självdisciplin

Scen 1:
Jag: ska du ut ikväll?
Killen: nä, det blir nog lugnt.
Jag: Hmmm. Så fort F ringer och frågar så kommer du att ändra dig.
Killen: nä, jag ska ta det lugnt, spela in lite musik och så.
Jag: eller hur..(mycket skeptisk)

3 timmar senare:
Killen: nu har F hört av sig och försöker få med mig på aw
Jag: (HA!) har du nappat på det än? (jag visste väl det)
Killen: nope! Det blir inget med det!

Jag är fortfarande mycket skeptisk!


Scen 2 (matbutiken):
Jag: men jag skulle behöva just de här kronärtskockorna
Mitt vettiga jag: men det finns faktiskt billigare alternativ
Jag: de här är säkert godare
Mitt vettiga jag: hur vet du det?
Jag: snyggare burk
Mitt vettiga jag: ta de här andra nu så går vi
Jag:...men...
Mitt vettiga jag: NU!
Jag:..ok...MEN DÅ JAG SKA FAN KÖPA EN CHOKLADKAKA!
Mitt vettiga jag: sure thing, men du får dålig hy av choklad
Jag: jaha!.............Men om jag inte köper en chokladkaka så kan jag köpa den dyra burken, det kostar lika mycket då. 1 dyr burk = 1 billig burk + chokladkaka
Mitt vettiga jag: I fucking give up


Foto: weheartit



Kommentarer
Postat av: Hella

Hahahahaha underbart! Jag har gift mig med mig själv idag och du pratar med "ditt vettiga jag" i mataffären!

2010-03-12 @ 19:34:48
Postat av: Anja

Fullständigt normalt! Typ.

2010-03-12 @ 20:04:24
Postat av: F

...and that's why I love you!

2010-03-12 @ 22:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0