Ett Skafferi - Det godaste goda & finaste fina

Vissa dagar i veckan jobbar i Midsommarkransen, vilket innebär att jag börjar ha rätt bra koll på restaurang- och caféutbudet. Dagens tips är därför ett ställe som ligger där i krokarna, nämligen Ett Skafferi på Tegelbruksvägen. Nu har jag inte testat deras frukost som är det största dragplåstret, men jag har hört att den ska vara riktigt god och värd varenda krona. Men hela atmosfären där är helt underbar. Så fort man öppnar dörren möts man av en gammaldags, lantlig känsla och ett ekologiskt tänk. Vita möbler, färgglada flaskor och skålar, snygga lampor, burkar, ostar, frukt och grönsaker. Nästan så att man tänker på Lilla huset på prärien och deras lilla butik med roliga apoteksflaskor på hyllorna. När det gäller maten har jag testat vegetariska lasagne och varmrökt laxssallad, vilket egentligen inte låter något speciellt. Men det är riktigt gott och väldigt väldigt fräscht. När det gäller lasagnen så har den inte alls den massproducerade smaken som den ofta kan ha på många ställen och laxsalladen är väldigt fräsch och smakrik. Varje dag finns det tre rätter att välja på för dagens pris (macka, sallad eller soppa) plus att de ha en stående meny utöver dagens lunch. Med andra ord, ett ställe som är definitivt värt att testa. Mer info om Ett Skafferi finns här.



Vad: Ett Skafferi
Var: Tegelbruksvägen 4, Midsommarkransen

Öppettider:
Måndag-fredag 10.00-18.00
Lördag 10.00-16.00
Söndag 11.00-16.00


Kommentarer
Postat av: Hella

Fasen vad nice! En undangömd pärla med andra ord :)

2010-03-22 @ 15:14:48
Postat av: Anja

Verkligen, ett helt underbart ställe. Inte alls långt från t-banan heller, vi kanske ska ta en fika där snart?

2010-03-22 @ 16:14:52
Postat av: Hella

Jag håller mig borta från midsommarkransen ett tag framöver, men till våren absolut ;)

2010-03-22 @ 22:27:30
Postat av: Anja

Just say the word!

2010-03-23 @ 09:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0