Gretas kyrka

Vissa av mina vänner, närmare bestämt vännen H, kan ha en del roliga saker för sig. På jobbet igår kom vi in på det här med felsägningar och jag kunde inte låta bli att citera H och hennes förvåning över "Gretas kyrka". Vi skulle mötas upp på Sveavägen och H skulle åka 59:an hela vägen från Söder och hoppa av vid Adolf Fredriks kyrka. Jag kom lite tidigare och väntade på henne när smset kom:

H: vad coolt, inte visste jag att Greta hade kyrka uppkallad efter sig
Jag: vaa? Vilken kyrka menar du? Det visste jag inte heller (Vem är Greta?)
H: jag är snart fram, vid Gretas kyrka va?
Jag: NEJ! Adolf Fredriks kyrka!!! Vem är denna Greta???

Man kan inte annat än älska henne! Den här är till dig H:

Kommentarer
Postat av: Hella

Hahahaha skyldig! Det där var verkligen kul!

2010-03-19 @ 18:02:00
Postat av: Anja

Och vem är denna Greta??? ;-)

2010-03-20 @ 11:38:44
Postat av: Hella

Det vet man inte. Hon förblir en gåta..

2010-03-20 @ 15:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0