The Slits på Strand

Feministpunkarna har visst återförenats och ska göra en spelning på Strand den 18:e maj. Bandet bildades 1976 och hade starka kopplingar till både The Raincoats och Siouxsie and the Banshees, bland annat genom att medlemmarna gick över till de två andra banden. Och nu har de gett ut ett nytt album, det första på säkert 25 år och det kunde ha floppat helt. Det kanske det gör också, men just nu gillar jag det jag hör. "Ask Ma" föll jag för direkt, även om jag är rätt säker på att många kommer att tycka att den låter som en urvattnad, lightvariant av The Slits. I vilket fall så är Strand ett givet alternativ i maj.



OBS! Dansen is the shit!

Vad: The Slits
Var: Strand
När: 18 maj
Entré: 150 kr (förköp 130)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0