Tokyo Stories

Jag passade på och besökte utställningen Tokyo Stories på Kulturhuset medan jag väntade på H. Att street photography är fascinerande är det ingen tvekan om saken, jag älskar spontaniteten och närheten till varje bild. Som bekant avskyr jag bilder när man ska posa och le och bara se så där gemytligt glad ut. Och konstlad. Oftast kan jag tycka att det ser dött ut på något sätt, även om personen i fråga skrattar och ser ut att ha kul. Men vissa kan kan det där, helt klart. En bekant till mig har tagit en mängd bra bilder, i synnerhet på H, som alltid är så naturliga och levande. Men som sagt, det är inte många som lyckas med det och han ska ha cred för det. Sedan så gillar jag när man kan se staden i bakgrunden, hur den är och hur den har varit. Det är så otroligt roligt att titta på t ex gamla bilder på Stockolm och jämföra hur det ser ut idag. En stad i rörelse är en stad i förändring. Och vice versa. Mer info om utställningen finns här.






Kommentarer
Postat av: Fredrik

Fasen - den skulle jag ju sett innan jag åkte. För min del är det planerat att fota mest med 35mm fast och just street när jag är där såkart :)

2010-03-26 @ 00:30:32
URL: http://tokyo2010.se
Postat av: Anja

Jag tänkte faktiskt på dig när jag gick runt där, tänkte inte alls på det innan, men vi kunde ju ha gått dit sist du var i Sthlm. Men ja ja, nu får du se det irl =) Ska bli kul att se dina foton!

2010-03-26 @ 15:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0