Cocovaja Coffee

När jag jobbade vid Sveaplan/Norrtull brukade jag gå till ett litet ställe på Norrtullsgatan som heter Cocovaja Coffee. De har ju ett café på Magasin 3 också - där har jag aldrig testat något men gissar att det håller samma höga kvalitet. Nu är det så att jag inte dricker kaffe så jag kan inte uttala mig om den biten, men många anser det vara ett av Stockholms bästa och trevligaste kaffebarer. Underbart trevligt och riktigt goda frukostar. Jag älskar mackor i alla dess former och deras surdegsmackor var löjligt goda, det säger nog rätt mycket. Synd bara att de inte hade vanligt juice på den tiden, men å andra sidan hade de andra typer av goda dryck. Jag har inte varit där på väldigt länge och hade till och med glömt bort stället tills jag såg en tjej på tåget igår med deras snygga tygpåse. Måste ha!

Foto: flickr

Jag var inne på deras hemsida nyss och såg att de faktiskt har flyttat till Sankt Eriksgatan och det måste ju kollas upp. Så här står det: Cocovaja tillför kvarteret en skön atmosfär som får var och en att känna sig välkommen och viktig. Vi bjuder alltid på ett trevligt samtal över bardisken och vågar dessutom utlova bästa kaffet i stan. Som gäst på Cocovaja får du en liten känsla av vardagslyx helt enkelt, en mikrobelöning. Det är bara att välja - ljuvligt kaffe, smöriga och chokladfyllda croissanter, egenimporterade läskande drycker från Danmark, dagsfärska kardemummabullar och smarriga surdegssmörgåsar i klämgrillen. Räcker inte detta för att locka till ett besök så är man nog jävligt svårflörtad!

Vad: Cocovaja Coffee
Var: Sankt Eriksgatan 109
Hemsida: www.cocovaja.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0