Förförd av Eros

Idag är det dags att skriva tentan och en av böckerna på litteraturlistan heter Förförd av Eros. Jag har läst den tidigare och jag vet att den handlar om etnicitet och sexualitet, om svenska kvinnor som väljer att bosätta sig i Grekland och om deras liv där. Men, första gången jag stiftade bekantskapen med denna boktitel så trodde jag att det handlade om en Harlequin roman, vilket iofs hade varit rätt kul att analysera. Det här med boktitlar alltså, en del kan jag verkligen falla för. Det kan låta så vackert och det har hänt att jag har köpt en bok bara för att titeln var snygg. Eller märklig. Annorlunda. Några favoriter är:

Sputnikälskling - Haruki Muakami
Happy Sally - Sara Stridsberg
Fritt förfall - Birgitta Stenberg
Gräset sjunger - Doris Lessing
Tandoriälgen - Zac O'Yeah



Och det absolut bästa med en dag som denna är att man äntligen kan sitta ute och läsa. Enligt Yr.no dyker det upp några mörka moln senare på eftermiddag, men fram tills dess kan jag sitta ute i solen och njuta av vädret.

Kommentarer
Postat av: Råbin

Vad läser du på bilden? /R.

2011-05-08 @ 09:55:08
Postat av: Råbin

Är ändå inte skön litteratur en gravt överskattad konstform? så även film och teater det tas på alldeles för stort allvar!



/R

2011-08-18 @ 07:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0