Good food with nice people

I fredags bar det av till Katarina Bangatan och restaurangen Babajan. Det var första gången jag var där och jag kan inte säga att jag blev besviken, men jag är inte säker på att den motsvarade mina förväntningar. Vi fick inte vårt bord i tid, vilket egentligen inte gör så mycket, men det känns som att man ändå borde ha blivit kompenserad för det. Liknande grej hände på Sjögräs en gång och då blev vi bjudna på ett glas vin i baren. För att citera killen så är Babajan mer punk men ändå...det är en restaurang i första hand. Men samtidigt så var personalen så sjukt gullig. Oerhört trevliga och vänliga, men ändå kanske inte så där ..tja...petnoga med saker och ting. Maten var god, även om jag fick mjölk i min vegan thali och killens mezetallrik såg mest ut som en sallad. Jag gillar indisk mat och det de serverade var väldigt gott, men ingen nyhet. Man får lite en känsla av att det kanske var sådan mat man serverade när indiska restauranger precis hade blivit introducerade i Sverige, lite lamt - lite förutsägbart. Cheese-fake är big no no, men chokladbollen var galet god. Med andra ord, de borde nog bredda menyn, visa ett lite mer professionellt beteende och sluta servera fryst cheese-fake. Å andra sidan så kommer jag definitivt att gå dit igen, inte för matens skull, men helt klart för den goda stämningen och trevliga personalen.


Vad: Restaurang Babajan
Var: Katarina Bangatan 75
Hemsida: www.babajan.com
_______________________________________________________________________________________________

Gårdagens matupplevelse blev däremot mycket bättre. Min moster var på besök i helgen och igår bokade vi bord på Matkultur. Vårt bord var redo när vi kom dit, även om det verkligen var en sista minuten-bokning. Vi beställde samma sak, Atlanttorsk med tigerräkor och som förrätt blev vi bjudna på fransk löksoppa. Personalen var uppmärksam, avslappnad och trevlig men ändå väldigt proffsig. Stämningen var underbar och det enda lilla minus som man eventuellt skulle kunna ge är att det kan vara lite för trångt i matsalen. Maten var god, personalen oklanderlig, stämningen på topp.


Vad: Matkultur
Var: Erstagatan 21
Hemsida: www.matkultur.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0