Osamu Kanemura




Kommentarer
Postat av: Annika

Lovely! Jag sprang själv och fotade alla dessa stolpar och ledningar i Tokyo. Fast inte lika snyggt. Man kan liksom inte undgå att lägga märke till dem, eftersom de finns överallt.

Gick också på Metropolitan Museum of Photography och såg bl a Morimura Yasumasa och hans något egocentrerade bilder. :)

2010-05-30 @ 17:12:32
Postat av: Anja

Ja, de är ju överallt. Kanemura jobbade visst som brevbärare eller tidningsutdelare och började lägga märke till hur allting hängde ihop i det här nätet av ledningar. Jag var på utställningen på GunGallery förra året och fick läsa lite mer om honom, intressant. Får man se dina bilder? (fast de kanske finns på FB, ska kolla).

2010-05-30 @ 18:44:56
Postat av: Annika

Det är ju det här med att avsluta det man påbörjat... Jag har inte bearbetat mina bilder från Japan än. Slö, jag?! ;)

Men jag blev inspirerad av Kanemura-bilderna här! Så här är ett exempel: http://www.fotoatl.se/images/tokyo1.jpg

Kontrast mellan gammalt och nytt i Roppongi. Och ledningar i förgrunden, inte att förglömma! :D

2010-05-30 @ 19:55:12
Postat av: Anja

OH! Jättesnyggt! Du är verkligen duktig, jag var just inne på din hemsida och hoppades på lite mer Japanbilder! Skynda skynda, vill se mer =)

2010-05-30 @ 20:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0