Sådan husse, sådan hund


Foto: tumblr

Ibland kan jag inte låta bli att skratta när jag ser vissa personer med sina hundar. Egentligen så kan jag tycka lite synd om stackars hunden som får utstå diverse konstigheter som hussen eller matten kommer på. På tåget hem idag satt jag mittemot en tjej med en chihuahuaaktig liten sak. Tjejen hade leopardmönstrade leggings, hunden hade leopardmönstrad jacka. Och grejen var den var riktigt söt, MEN ska man verkligen göra så mot sin hund? Den satt i hennes knä hela tiden och hon bar iväg honom i en liten väska. Den såg ut som en hund men jag vet inte riktigt om den betedde sig så. Det var som om den var hennes lilla leksak, inte en levande varelse som borde leva sitt liv på ett passande sätt. Fast jag vet inte, den kanske får vara en vanlig hund också när de kommer hem och den får pinka in sitt revir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0