Årets glögg från Blossa

Saffran, konjak och pomerans ska vara smaksättningarna i årets glögg. Med "ska vara" menar jag det som jag har läst om glöggen men smaken är en annan. Vi var tre stycken som smakade den igår och alla gav den lägsta betyg. Två stycken drack inte ens upp den, vilket är faktiskt rätt ovanligt när det kommer till glögg. De smakerna som det pratas om kommer inte fram alls, utom spritsmaken som är minst sagt distinkt. Möjligtvis finns det en viss saffransdoft, men absolut ingen smak av den. Nej tyvärr, ingen hit det här.



Kommentarer
Postat av: Räven

Tvi sa räven ;)

2010-11-30 @ 18:45:37
Postat av: Matilda

Då vet jag att jag inte ska testa den när jag kommer hem till jul!

Glögg ska smaka kryddor och lite sött, inte sprit!

Min favorit sedan tidigare är Kiviks äppelglögg med saffran och apelsin, men jag vet inte om de tillverkat den de sista åren :s

2010-11-30 @ 18:48:16
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Enoying... skrev ett inlägg precis och det kom inte fram. Jag tror jag skrev något i stil med att det var bra att du testade den så slapp jag göra det när jag kommer hem till jul :) Jag vill ha min glögg smakandes kryddor och lite sött, vill inte alls ha spritsmak!

2010-11-30 @ 19:10:46
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Och bara för det så dök det första upp när jag publicerade den andra kommentaren... ack ack. nu blev du visst spammad också!

2010-11-30 @ 19:11:38
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0