Samba Sushi

Samba Sushi har funnits sedan 2007, men av någon anledning har jag aldrig varit sugen på att äta där. Jag vet inte hur många gånger jag har gått förbi där, den ligger ju på Götgatan, men tänkte aldrig tanken på att gå in. Det är något färgerna...av någon anledning gillar jag vita, ljusa, kliniskt rena sushirestauranger. Förvisso har jag ätit på en del olika ställen, men aldrig som ett första val. I vanliga fall älskar jag murriga, mysiga ställen, men just sushi ska vara cleant. Kanske den råa fisken eller känsliga råvarorna som ger den känslan eller så är det bara av gammal vana. Men jag måste erkänna att Samba Sushi, som ägs av Christina & Jonas Wahlström (Skansen-Akvariets chef), faktiskt har rätt god sushi. Jag är inte helt övertygad, jag är inte förtjust i exempelvis sill på min riskudde, men visst, den går att peta bort. Jag hade också lite svårt att orientera mig och hitta vilka fisksorter ingår i en mellan sushi. Nu var det förvisso mycket folk så jag kan ha missat den informationen, men jag föredrar att veta vad som kommer på tallriken. De ska dock ha cred för att vara nytänkande och för att det verkligen är färska råvaror. Men är det inte lite roligt att akvariets chef äger en sushiresturang? Är det bara jag som tänker tanken.......


Kommentarer
Postat av: Räven

Roligt att du skriver "förvisso" så ofta i texten, har typ aldrig hört dig säga det ordet förut :)

2010-11-23 @ 21:23:04
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Mia

Oouiii! Akvariets fiskar helt klart. Rädda Nemo!

2010-11-24 @ 23:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0