Talgboll

Gårdagens goda gärning var att köpa talgbollar till fåglarna. Jag tog en promenad till Plantagen eftersom jag anade att sådant fanns där och man kan väl säga att jag hade rätt. Det fanns hur mycket som helst! Till och med på Plantagen, vid inköp av fågelmat, kan man fakiskt få beslutsångest. Det fanns nötter, stora talgbollar, små talgbollar, 3 pack, 6 pack eller 60 pack. Frön i alla dess former, konstiga kvistar och fågelholkar. Under några svaga ögonblick blev jag sugen på att köpa en fin fågelholk och inreda den a la Elle Interiör, men jag sansade mig och gick därifrån med 6 pack talgbollar. När jag tittade ut imorse så var det en liten fågel som hängde där i bollen, meet talgoxen!


Nästa gång jag tittade så såg det ut så här, typ hackspett! (jag kan ingenting om fåglar så jag gissar vilt här)


Hur som helst, mycket fint och roligt kan man faktiskt hitta på Plantagen. Åker man till Bergianska trädgården, som ligger i närheten av Naturhistoriska museet, så finns det även annat att se. Man kan gå på en liten julutställning, fika, ta en promenad, besöka orangeriet och avsluta det med en runda på Plantagen.

Vad: Bergianska trädgården
Var: Frescati, bakom Naturhistoriska museet
Hemsida finns här.

Kommentarer
Postat av: Hella

Hahaha jag skulle vilja ha sett din min!

2010-11-30 @ 18:47:00
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0