Used to be



Beach House spelar på Debaser Medis nästa onsdag, den 10 november. Jag kan inte påstå att jag är helt övertygad, men någonstans lät det inte så där speciellt första gången jag hörde det. Det var nog i samband med Yeasayer för ett par år sedan och alla de här andra banden...Fleet Foxes, Grizzly Bear, nu kommer även How To Dress Well etc. Jag brukar bunta ihop dem till "de där från några år sedan". De låter väldigt lika och även om jag gillar musiken så händer det att jag blandar ihop låtarna och banden. Sedan har vi ju Mazzy Star, mina gamla älsklingar, de påminner om Mazzy också. Lover of mine, från senaste skivan, gillar jag i och för sig jättemycket, men den når ändå inte hela vägen. Inte soundet i sig, det älskar jag, men snarare som något som inte får mig att reagera och komma ihåg. Inga skavanker, de passar in lite för bra. Slätstruket heter det nog.

Jag kanske borde gå på konserten och se om jag ändrar mig.

Kommentarer
Postat av: Hella

Jag hade mer än gärna sett Beach House iallafall, men vad är väl en bal på slottet. Skivan gick varm en hel massa i somras :)

2010-11-02 @ 17:42:42
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Klart att du ska dit, du om någon gillar dom ju! Om det nu inte är slutsålt vid det här laget...

2010-11-02 @ 21:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0