Baudrillard, du är inte lätt att förstå

Dessa postmodernister! Återigen är Baudrillard på tapeten och denna gång har jag gett fan på att förstå honom. Hans texter är, i sin provokation, oerhört intressanta men definitivt inte enkla. Precis när jag tror att jag har förstått det hela så läser jag nästa mening och allt rasar som ett korthus. Allt jag tror att jag vet är att verkligheten inte existerar längre. Verkligheten as we know it är egentligen simulerad, representerad av media men som inte representerar något annat än sig själv. Allt har egentligen upplösts och det som är kvar är ett slags hyperverklighet: simulerade tecken utan koppling till någon verklighet.


Kommentarer
Postat av: sandra

åh vad intressant det låter! synd att min mosiga hjärna antagligen inte skulle klara av det just nu. men det kanske kommer en tid..?

2010-09-14 @ 12:35:49
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0