Åh dessa problem

På lördag ska jag på bröllop i Jönköping och det verkar bli ett projekt. Å ena sidan kan det vara så att alla kosmiska krafter tycker att jag ska stanna hemma och fortsätter därför att jävlas med mig eller så är det just meningen att det ska vara lite krångel och att jag ska kämpa mig igenom snöstormen, ökensanden och meteorregnet. Varför ska man göra det enkelt när man kan göra det svårt?

För det första så ska jag åka buss i fyra timmar, något som jag inte har gjort på tolv år. Jag blir åksjuk och är inget fan av bussar, men eftersom SJ tyckte att jag punga ut 600 kr för en enkel resa blev jag tvungen att köpa en bussbiljett. Redan där börjar prövningen.

Om jag blir tvungen att ta ett åksjukepiller så vet jag inte hur det ska funka eftersom de innehåller laktos och man kan säga att jag lite överkänslig.

Om jag ändå klarar mig på den fronten så har jag hostan from hell som kan sätta in en extra attack. Finns det något värre än att sitta bland en massa folk och inte kunna sluta hosta? En gång åkte jag från Malmö till Stockholm och hostade mer eller mindre under hela resan. Jag är rätt säker på att folk omkring mig ville slänga ut mig, vilket jag har full förståelse för.

Eftersom jag har seminarium på fredag så har jag en mängd litteratur att gå igenom. Utöver det ska jag hitta passande kläder, köpa det som saknas och hinna packa. Det hade varit mycket enklare om min garderob hade sett ut så här:





Kommentarer
Postat av: Hella

Det kommer lösa sig - I can feel it! Så himla roligt med bröllopet! Och du, din garderob SER ut så där så du kan vara lugn :D

2010-09-13 @ 19:43:58
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Positivt tänkande? Stön stön, men ja, det får lösa sig. Tror att jag har koll på outfitproblematiken. Åksjukan och hostan är fortfarande högst aktuella som förpestande inslag.

2010-09-14 @ 19:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0