Cucumber

Jag big fan när det gäller gurka. Älskar den i maten: i salladen, på mackan eller bara att knapra gurkstavar. Den är också perfekt för trötta ögon men ännu bättre som ansiktsvatten. Idag produceras det kosmetiska preparat i överflöd. Går man in på exempelvis Åhlens så kan man bli ståendes där ett tag, det tar sådan tid att välja. Alla olika märken som riktar sig till alla olika hudtyper och som ska användas med andra olika cremen etc. Läser man på baksidan dock så är dessa produkter ofta fyllda med ämnen som få känner till och kan förklara deras funktion. Nu känner vi ju till parabener, det har blivit inne att undvika sådant, men hur mycket annat är precis lika farligt både för människan och miljön? Och sedan för att inte tala om produktionen. Så, för att göra något bra både för miljön och hyn har jag börjat använda gurka i stället för ansiktsvatten och jag måste säga att det är bättre än vilket annat ansiktsvatten som helst!

Nu är det dock så att jag fortfarande använder Dermalogicas ansiktstvätt och creme men jag skulle gärna minska på den fronten också. Vad kan man använda som ansiktstvätt? 100% naturligt och 100% nyttigt.


Foto: weheartit

Kommentarer
Postat av: Matilda

Pressad ekologisk gurka?



Eller bara vatten?

2010-09-14 @ 22:14:34
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anja

Hm, ansiktsvatten? Skivad gurka i stället för bomullstuss med ansiktsvatten. Känns väldigt fräscht och luktar gott.

2010-09-16 @ 09:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0