Skafferiet Republik

Restaurant Republik finns det även ett skafferi med färdiga eller halvfärdiga maträtter och annat trevligt. Jag har fortfarande inte testat det men eftersom det numera handlar om att njuta lite mer och stressa lite mindre har jag mentalt bokat in ett besök där nästa vecka. Tycker att det låter som en riktigt rolig grej plus att de faktiskt har väldigt god mat. När jag jobbade där i krokarna så blev det ett antal goda luncher som håller låga priser (89 kr) och förbannat hög kvalitet. Deras fisk och skaldjursgryta är löjligt god, helt klart ett bra tips. Jämfört med många andra lunchställen är Restaurant Republik, tillsammans med Stockholms Matvarufabrik, ett ställe som fortfarande känns och utstrålar restaurang även under rusningen. Visst, fransk bistro i mellanklass, om någon skulle påpeka det, men ändå alltid restaurangfeeling. Jag har aldrig ätit där på kvällstid men det ska tydligen vara väldigt väldigt bra.

Republik är en traditionell fransk bistro. Vi vill blanda höga ambitioner i köket med en skön upplevelse för våra restaurang- och bargäster. Atmosfären och mottagandet är därför lika viktigt som själva smakupplevelsen. Tröskeln är låg, taket högt och maten serveras utan att krångla till det.


Foto: Alltomstockholm

Vad: Republik
Var: Tulegatan 17

Kommentarer
Postat av: lovisa

Hej allt bra?:)

just nu har jag en tävling med josign där du kan vinna 1av9 läderarmband! om du är intresserad kan du kika bloggen:)

2011-04-05 @ 19:21:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: emelie

åh vilket bra tips! får besök från köpenhamn i helgen, och behöver lite tips på härliga matställen! hoppas allt är bra med dig förresten, på fredag spelar armand mirpour på landet, inte att missa :)

2011-04-19 @ 12:47:29
URL: http://emeliebodilelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0