Förlåt Jens Lekman

För sisådär tio dagar sedan släpptes Jens Lekmans nya singel An Argument With Myself. Och jag spelat det nu många gånger. And I love it! Jag är helt såld men å andra sidan är jag alltid det när det gäller Jens Lekman. Det räcker med att jag hör en första ton och så börjar det rycka i dansnerven.

Men den stackars killen har råkat ut för skrämmande upplevelser med mig och mina vänner inblandade. Mitt bidrag var att krocka med honom på en festival och samtidigt se helt bäng ut. Jag visste att det var någon jag kände igen men kunde för mitt liv inte komma på vem han var. Jag visste inte att han hade spelat där och det var så oväntat att jag trodde att det var någon gammal arbetskamrat eller någon från skolan. Så jag kläckte ur mig ett märkligt "heeej" och just där och då trillade polletten ner. Vet inte vem som såg mer konfunderad ut, han eller jag.

Men det är ingenting jämfört med en av mina vänner. Vi var på hans konsert på Nalen och där är det ju högt i tak och lite speciell akustik. När han kom upp på scen hörde jag helt plötsligt hur personen bredvid mig, min vän alltså, sa något i stil med "Guuuud vad liten han ser ut". Det lät högre än vad hon hade tänkt sig och folk runtomkring oss började småskratta. Jens tittade ner i golvet.

Min vän är inte den som ger sig så lätt. Inte för att det var med avsikt men när hon väl började störa honom så flöt det bara på. Mitt i en fin, stämningsfull låt, där hela publiken var knäpptyst, började hon nysa. Högt!

Grande finale! På den tiden hade i ju annan teknik i våra mobiler eller så var det andra högtalare men alla minns nog när det brummade och lät i högtalarna innan man fick ett samtal/sms. Jag kan väl säga att det brummade i konsertsalen...när min vän skickade sms till sin kille! Just då tog jag nog ett steg åt sidan och låtsades inte känna henne.


Kommentarer
Postat av: REGNSJUK.

Men herregud, hur har jag kunnat missa att han släppt ny singel? Tur att du håller mig uppdaterad! :)



(Jag skrattar för övrigt högt när jag läser detta! Underbart!)

2011-08-17 @ 22:08:29
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Hella

"Fuck you! No, you fuck you!" haha underbart!

2011-08-17 @ 22:39:45
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: fifi

Haha, stackars Lekman!

2011-08-18 @ 10:15:11
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0