Happy Mondays

Måndagar alltså. Imorse hade jag svårt att förstå att jag verkligen måste gå upp, duscha, klä på mig, åka till jobbet och faktiskt J O B B A! Gång på gång önskade jag mig en storvinst på Triss och fantiserade om varma dagar vid Medelhavet. Liggandes i hängmattan givetvis. Eller så skulle jag tänka mig att bli husalf på ett trevligt, gammaldags hotell.  Nästan vad som helst är bättre än att behöva gå ut i regnet och åka till jobbet. Men jag vet inte, det kanske inte behöver kännas så. Det kanske finns folk som är glada och sociala fast det är måndag. Eller så försöker de bota måndagsångesten med skratt? Om man nu är lagd åt det hållet så har jag två finfina tips:

Stå Upp på El Mundo
Ikväll är det höstpremiär för Stå Upp och från och med nu kommer ett antal komiker att finnas på plats varje måndag 20-22. Först ut är bl a Isak Jansson, Petter Bristav, Bianca Meyer, Evelyn Mok och Anders Sparring och som det verkar just nu så kan fler tillkomma.

Foto: Anders Sparring

Var: Bar El Mundo, Erstagatan 21, Södermalm
När: ikväll, 20.00-22.00


Jonas Gardell - Trafikplats Glädjen

Inte så långt från El Mundo, i Vitabergsparken närmare bestämt, är det dags för Parkteatern och Jonas Gardells föreställning Trafikplats Glädjen. Han avslutar sin turné just här och gör det med två föreställningar, både ikväll och imorgon.

Var: Vitabergsparken
När: ikväll, 19.00-20.30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0