Grolsch Block Party

Ikväll är det dags för femte upplagan av Grolsch Block Party, en minifestival som arrangeras av Grolsch och Vice Magazine. Och för att fira fem år har man involverat just fem gator på söder: Skånegatan, Närkesgatan, Åsögatan, Södermannagatan och Nytorgsgatan. Restauranger, pubar och butiker på dessa gator kommer att fyllas med konst, mode och musik. Bland annat kommer Uniforms For The Dedicated ställa till med partaj på Grandpa, vilket jag inte tänker missa. Och självklart finns det gratis Grolsch. Men det gäller att vara ute i god tid. Block Party börjar kl 17 och mitt tips är att faktiskt pallra sig dit redan då om man vill dricka lite öl och slippa trängas med en otrolig mängd folk. På restauranger och barer är det ju kul även senare men inne i butikerna blir det alltid förbannat varmt och trångt så gå dit i tid.

Block Party håller på till 22.00 men festen tar inte slut för det. Då är det dags att förflytta sig till Trädgården. Det är gratis men man måste ha biljetter, som finns i begränsat antal. De kan man hämta på de olika ställen under kvällen. Så återigen, gå dit i tid!


Kommentarer
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

bloglovin byte? :)

2011-08-19 @ 18:21:23
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: fifi

Grymt! Jag gillar alla typer av utomhusfester.



Och tack! Jag trivdes dock aldrig i det korta håret, hade tänkt mig Mia Farrow, men så blev det inte så och jag ångrade mig.

2011-08-21 @ 15:09:40
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0