A book like this

Nu börjar bokrean och första impulsen är att göra en beställning från AdLibris eller åka till första bästa Pocket Shop och ladda upp med tolv nya böcker, en bok per månad. Men jag kom på att det vissa dagar handlar mer om att köpa böcker än läsa dem. Egentligen borde jag läsa igenom böckerna som jag faktiskt har hemma, olästa och som fortfarande luktar ny-bok-gott. Jag beställde ett antal för bara några veckor sedan och med tanke på att allt skolarbete kom emellan och kurslitteraturen fortfarande kräver min uppmärksamhet så borde jag lugna ner mig med fler bokinköp. Men det är svårt. Jag vill ha böcker från golv till tak, jag vill kunna gå fram och bara välja en ny bok när jag inte har något att göra, jag vill ha en ny pocket i väskan. Jag får se om jag kan behärska mig, om inte så åker jag till Pocket Shop efter tentainlämningen på fredag och belönar mig med några finfina pocket.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag kämpar emot årets bokrea . ska flytta och kan inte HA mer saker att släpa på! det var tokfullt på petsounds, i dubbel bemärkelse... har haft samma tanke flera gånger, och försöker köra en vit månad då och då. men just nu är det rödvinet som håller min värme uppe! men kolla in teitur på fredag, verkligen...

2011-02-22 @ 23:09:36
URL: http://emeliebodilelisabet.blogg.se/
Postat av: Karin

Ännu en här som kämpar mot frestelsen! Har också en rejäl hög olästa hemma. Och mina böcker ryms inte i bokhyllan längre utan nyinköp tenderar att hamna i högar på golvet...

2011-02-23 @ 08:49:53
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: sandra

Det hade kunnat varit jag som skrev det här inlägget, jag BORDE verkligen läsa alla böcker jag har hemma innan jag köper en massa nytt, men det är ju så fantastiskt kul och underbart att köpa nya böcker... Droger känns som ett onödigt påhitt när man kan få en sån kick av att köpa böcker?

2011-02-23 @ 13:54:18
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Anja

Emelie: kul med flytt men attans vad det kan vara surt att packa o greja. Oftast värt det dock när man väl är på plats.



Karin: här är det inte så illa än men jag måste säga att även det har sin charm.



Sandra: så sant som det är sagt! Varför knarka när man kan shoppa böcker? Helt obegripligt. Och tamigtusan om det inte är mer beroende än knark?!

2011-02-24 @ 17:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0